Sidor

tisdag, maj 12, 2015

Förändringar i bloggen

För nio år sedan (2006) startade jag den här bloggen för att lättare kunna hålla kontakt med vänner som var bosatta runtom i Finland. Bloggen har därmed naturligt kommit att handla om mig som person. Nu när jag börjar komma till ett livsskede som kan tänkas innehålla arbete - och då tänker jag speciellt på lärararbete - vill jag flytta bort fokuset från mig själv. Jag vill ändå inte sluta blogga, eftersom det är något som gläder mig enormt. 

Under det senaste året har det klarnat lite vilka ämnen jag helst skriver om i bloggen. Det gäller fotografering och även språk, föräldraskap och annat som känns viktigt, t.ex. tro. Jag vill nu flytta fokuset från mig själv över till dessa nämnda ämnen. Fotograferingen får uppta största delen av blogginnehållet och samtidigt vara det som utmärker min blogg. Helt opersonlig vill jag ändå inte bli, och fram till dess att jag får ett jobb kommer jag tillåta mig att skriva i samma stil som tidigare. När jag någon gång får ett jobb kan det hända att äldre, personliga inlägg kommer att försvinna.

Eftersom de ämnen jag kommer att skriva om framöver är sådana som jag redan till viss del behandlat, så blir förändringen i min blogg inte brutal. Men förändringen kommer att innebära att jag får fokusera mer på fotografering – och därmed också lära mig mer – och att jag får möjligheten att satsa lite extra på dessa ämnen som intresserar mig.

Min förhoppning är att förändringen inte enbart ska intressera mig, utan även er andra där ute.

Inga kommentarer: