Sidor

söndag, juli 30, 2017

En dag på stranden



När vi valde att bosätta oss i Vasatrakten framom Karlebytrakten valde vi samtidigt bort närheten till Ohtakari (och Kalajoki). Men ingen panik! På en timme tar vi oss nu till Storsand.

Även om det blåste en del lockade lördagens solsken även andra än oss till Storsand.

Enligt den här artikeln på svenska.yle.fi ska stranden under ett par års tid rensas från vass. Jag hoppas att rensningen genomförs, för stranden är definitivt värd att hållas fräsch. Den är redan nu brukbar, men kunde vara ännu mycket vackrare.















2 kommentarer:

Marias Memoarer sa...

Detta är min favoritstrand i Österbotten :) Speciellt varma dagar när vindarna ligger rätt så kan det långgrunda vattnet dessutom bli så varmt att man knappt ens kan tro att man fortfarande är i Finland.. Som i södern, fast bara 20 min bort från mina trakter! :D

Sofie sa...

Jag tyckte nu redan att vattnet var riktigt behagligt, men härligt att höra att det kan bli varmt till och med! 😊Det är fint att det finns så fina stränder i vårt kalla nordiska land också.