Sidor

torsdag, december 07, 2006

mestadels volleyboll

Det är roligt att läsa kommentarer som man får till blogginläggen. Det var någon som skrev att det är roligt att jag har uppdaterat oftare, men eftersom jag inte tycker att jag har hunnit uppdatera så mycket så måste jag nu ta tillfälle i akt. Syrran är hemma så Internet är ungefär i funktion för några dagar.

Jag insåg att jag inte har berättat tillräckligt bra om allt jag gör när inte ens syrran förstod att jag hittat ett volleybollag. Alltså genom bönegruppen fick jag höra om ett karalag som tränar på en tidpunkt när jag inte har annat program. Jag blev så glad att jag för första gången skulle få möjlighet att delta i volleyboll (alltså sån volleyboll att man är med varje vecka), att det var först när jag anlände dit första gången som jag blev lite nervös. Jag insåg att alla de andra säkert är så jättebra att det inte alls kommer att lyckas. Jag funderade nog lite ”vad har jag gett mig in på?”. Jo, det stämde sedan att männen var jättebra på att spela. Jag var nog inte lika bra som dem. Men jag var så glad att jag hittat någonstans att spela, så jag beslöt mig för att inte vara feg och ge upp. Nej, jag tänker verkligen försöka, för jag VILL utvecklas. Jag brukar också försöka träna på håltimmarna, men nu tycker jag att jag har kommit till en punkt där jag borde ha någon som kan visa mig mera hur jag skall gå till väga när jag tränar. Jag har varit två gånger på volleybollträningarna med karalaget (det bör kanske poängteras att laget inte är ett sånt där ”riktigt” lag med namn och matchprogram, utan ett lag som tränar tillsammans en gång i veckan) och nästa gång blir väl efter julen. Jag kan knappt vänta!:P Det har varit så roligt, och där är några personer som jag smått känt från förr. Första gången jag var med var nog en annan kvinna med, men hon studerar i Åbo och råkade vara hemma. Så nu är jag nog enda kvinnan och den yngsta som dessa två gångerna har varit med, men det är inte så negativt egentligen, tycker jag. Jag får ju lära mig så mycket.

Det är bra att få tala med syrran ibland, för i hennes sällskap märkte jag igår plötsligt att jag hade en kurs i skolan som jag inte behövde ha. Den är halvperiodiserad och jag har gått ungefär ¼ del av kursen. Men jag har tillräckligt med kurser så jag kunde ta bort den, och istället för att idag börja kl.8 fick jag istället börja kl.12.20. Häärligt! Under två perioder får jag två sovmorgnar till.

Här slutar jag för idag. Jag vill ännu säga att jag är tacksam för kommentarerna till bloggen! Kommentarerna till förra inlägget fick mig att skratta!:D

1 kommentar:

7ommy sa...

Kiva att du får skratta o ha de kiva. :D
Fint att du tycker om volleyboll så mycke, hoppas du blir bra så ser vi dig kanske någon i TV o spela. ;)
De e faktiskt kiva att du skriver nu så ofta hit, de e roligt o läsa va du gör. Vi ses efter julen! Ha de kiva tills de!