Sidor

onsdag, december 13, 2006

Onsdag

Jee, onsdag det betyder bönegrupp. Jag kan inte förstå att jag kan vänta på något så mycket som jag varje vecka väntar på bönegruppen. Det är konstigt. Men det är bra.

Just nu sitter jag på en obekväm stol, det är en skolstol som är lite sönder. Jag hade just matematik, och jag förstår nu varför jag har tyckt att matematik har varit ganska tråkigt i gymnasiet. Denna pass gick timmet riktigt fort, och jag fundera orsaken till det. Och jag kom på det. Orsaken var att vi denna gång fick räkna själva, och jag märkte att de få timmar när vi fått räkna själva, så har timmen gått mycket snabbare. Ifall läraren visste om detta skulle han lite kunna ändra på sin undervisningsstil, och då skulle eleverna trivas mycket bättre på matematiktimmarna.

Idag fick vi gymnasieelever besök i matsalen av niornas lucia. Det var den bästa nians lucia som jag hittills sett. Flickorna sjöng fint och starkt (så är det inte alla år) och pojkarna som var tomtar och stjärngossar var verkligen engagerade och de överröstade flickorna i "Staffan var en stalledräng" och de sjöng verkligen fint sin stämma i "härlig är jorden".

Nu ska jag avlägsna mig från datorn. Ni ska ha en skön adventstid!

7 kommentarer:

Anonym sa...

"Denna pass gick timmet riktigt fort" förstår inte vem som skulle skriva så...kanske int helt gramatikalist rätt, men d va int d ja ville säga. Om matematik e d ju d att d finns två sätt att lära sej, att lyssna på o att göra själv. D e ju lite meningen att man får undervisning på timmana, o gör själv hemma, men själv tycker ja att d e bäst att få undervisning en timme o sen räkna andra.
// Henrik den matematiske

Annie sa...

Tyvärr är det så med Nedervetilbor... medfött... tragiskt! :p
Så ni hade besök av högstadiets lucia!? Skulle ha varit intressant att vara där om de nu var så bra, som du säger.
Ha de så bra! GVMD!

Anonym sa...

har ni de på onsdagar? roligt att ni har den mitt i veckan... vi har ju på söndagar!

JJ sa...

Hur i all världen vågar högstadiepojkar vara stjärngossar inför gymnasiet? Ta juletiden med frid och fröjd!

Sofie sa...

de måste:P När hela luciatåget kommer och lussar när gymnasiet äter. Men å andra sidan var det Lavi å Erik som nu var några av stjärngossarna, och de vågar nog!:D

Anonym sa...

hahhhahhah! Ha du bilder? :D

Sofie sa...

Näj, tyvärr har jag inga bilder av luciorna!:S Men däremot har jag filmat in när gosskören sjöng i kyrkan, där finns några av pojkarna med.