Sidor

tisdag, september 04, 2007

En hälsning från Åbo

Jag sitter nu i datasalen och har kollat lite saker och tänker nu skriva ett inlägg här i bloggen. Eftersom jag och Ina inte har internet än (vi har inte ens beställt än) så är jag tvungen att använda skolans datorer. Men å andra sidan är det ju bra att jag faktiskt har nytta av min nyckel som jag köpte.

Hittills har det inte varit så roligt. Första veckan kom det upp så många problem med skolan iom Israelresan. Dessutom började jag få en hudinfektion. Alla är ju säkert stressade och lite borta första veckorna, men för mig kom det så många problem redan direkt. Men allt krångel som Israelresan förde med sig var uppredda på måndag (det mesta redan på fredagen, skönt!) och idag har jag varit för andra gången till läkaren och fått än mer medicin. Läkaren sade att de nya tabletterna ska ha omedelbar verkan. Jag tog dem första gången idag på dagen, och jag vet inte om jag ljuger när jag säger detta, men jag tror att medicinen verkar redan. Jag tycker infektionen lite börjar dra sig tillbaka. Det ska bli spännande att se hur detta utvecklas.

Så är allt bra? ...Hmm... Jag är den funderande och grubblande typen. Det finns alltid något att grubbla över och ha lite panik för. Men det här med att välja skola och linje är nog ett stort val, och därför känns grubbleriet ibland också ganska stort. Är det här nu rätt? Det känns inte lätt här i början när allt går på tyska, och så ska vi förväntas ha föredrag och sånt. Idag kändes det lite som att "Vad gör jag här?". Men å andra sidan visste jag redan på förhand att början kommer att vara svårt. Jag tror att det får ta sin tid att komma in i tyskan.

Jag har också sagt till Gud att jag lägger detta bekymmer på Gud (min framtid och yrke), han får visa mig vägen, och om han inte visar något annat på ett klart sätt så fortsätter jag var jag är och försöker mitt bästa.

Det är skönt att kunna tänka så ibland. Och jag försöker tänka så.

Jag är annars ledsen att jag inte kunnat följa med vad ni andra skrivit i era bloggar. Det beror just på att jag inte själv har internet än. Jag hoppas ändå att ni har det bra! Ifall det är något ni absolut vill att jag skall läsa så kan ni skriva mail till mig. På Åbo Akademi har vi fått nya mailadresser, och dehär mailen måste vi kolla ofta. Så om du vill ha min mailadress, så fråga efter! Du kan nog även skriva till min hotmail-adress, men den kollar jag för tillfället inte lika ofta.

Ikväll kommer Terese hit. Vi har sedan morgondagen på oss att umgås. På torsdag far Terese till Stockholm och jag hem till Österbotten. Jag har chans att fara hem redan 12.46 eller 14.46, måste kolla med vilket tåg jag SÄKERT hinner med. O, vad jag är glad att jag får fara redan på torsdag!

Ha det bra alla och minns Gud i vardagen!

2 kommentarer:

7ommy sa...

Oj synd att de int ha vari så rosigt som man sku tro, men faktiskt den första veckan e alltid lite svår me all information o sånt.
Hoppas allt ordnar sig med studierna o resan, och också din fysiska o psykiska välmående.
Måst fösöka se om man någo veckoslut sku besöka Åbo eller du H:fors så sku du få ta lite lugn o ro från studierna.
Lycka till!!! Hajo int me dagana... xD

Anonym sa...

Bäst bara o gå o skaffa internet så fort som möjlit, har hört att det kan ta några veckor innan man sen får de :) Det kommer no att bli bra, jag har o haft lite motstridiga känslor, men de ordnar sej nog bara man kommer in i det hela o vänjer sej. O brist på sällskap behöver man int fundera på, vi kan allti hitta på nåt en ledig eftermidda :) ha de bra o ha ett skönt veckoslut!