Sidor

måndag, maj 19, 2008

Att köpa bil

Jag har aldrig förr ens funderat på bilköp men nu kunde jag inte undgå att snudda vid tanken när syster köpte en bil för några dagar sen. Jag själv varken behöver en bil ännu eller har råd (studiestödet är nog empatisk, men inte SÅ empatisk) men när jag nu kom hem från Åbo såg jag min drömbil här i byn på ett ställe där de säljer bilar. Bilen var borta några dagar senare men pappa hade också lagt märke till bilen och han visste att det var en Ford Mustang troligtvis -95. Det var kärlek vid första ögonkastet, och för att inte glömma bort bilen har jag nu lagt namnet på minnet.

Jag har försökt söka bilder av bilen på internet och jag har inte ännu hittat den perfekta bilden. Men här är den bild som kommer närmast verkligheten. Det som jag inte riktigt tycker om med den här bilden är att bilen här ser ut som en tävlingsbil och formerna är inte riktigt likadana som jag uppfattade när jag såg bilen i verkligheten. Bilen var ju visserligen av en sportmodell, men jag är inte säker på om den var såhär sportig. Men färgerna är i alla fall rätta. (Märks det att jag har spelat i Myran?)

Här kommer bilden: http://www.dragtimes.com/images/3845-1995-Ford-Mustang.jpg

Så om en ca 5-6 år när jag börjar arbeta kan jag fundera på att börja samla ihop till den!;)

3 kommentarer:

Sofie sa...

Bilen var plötsligt tillbaka här i byn, och jag körde om där idag. Som jag gissade såg den ganska annorlunda ut mot vad bilden! Den är längre och lägre. Framändan ser också lite annorlunda ut. Mycket finare än på bilden!:)

Anonym sa...

Nog finns det mycket finare än den där! Kolla denna om du vill åka med stil: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=49448263&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=13&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.makeId=3500&makeModelVariant2.modelId=14&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&minFirstRegistrationDate=2000-01-01&siteId=GERMANY&features=METALLIC&features=ALLOY_WHEELS&negativeFeatures=EXPORT&colors=SILVER&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&categories=SportsCar&lang=de&pageNumber=1&tabNumber=2

Kortkurs i " hur ser en fin bil ut"

Lycka till med bilköpen!

benjamin sa...

hehe, int hadde ja en aning om att du hadde så starka bil-passioner, studielån lär ska vara förmånliga... :P