Sidor

onsdag, maj 14, 2008

Hem till Österbotten

Jag har haft två dunderkvällar de sista kvällarna i Åbo, men nu har jag packat färdigt och är beredd att fara hem. Jag väntar nu bara på pappa som snart väntas anlända.

På måndagkväll samlades vi med en stor del av klassen för en "avskedsfest". Vi samlades hemma hos en och det var första gången jag fick fara till ett egnahemshus i Åbo. Godsaker fanns det gott om och vi talade och dansade med dansmattan.

Igårkväll, dvs. tisdagskväll, for jag och Ina till grannen P för att ännu umgås en gång före jag far hem (P och Ina bor ännu kvar en stund). Vi lagade god mat, sprang sedan runt och fotade, och åt till sist en supermumsig efterrätt.

Idag steg jag då upp kl.7 för att packa det sista och sedan städa rummet. Det har annars gått bra, det enda tråkiga är att hissen just nu repareras, just idag några timmar framöver. Om vi har tur lyckas de bli färdiga snart, men de talade något om kl.16 och då har vi troligtvis redan burit ner alla väskor och påsar. Som tur flyttar jag iaf ut och inte in, för det skulle vara mycket tyngre att gå uppåt med alla väskor.

Vi syns i Österbotten!

Inga kommentarer: