Sidor

tisdag, maj 27, 2008

Det blev visst sommarlov plötsligt

Idag steg jag upp och begav mig till högstadiet. När jag steg in genom dörren insåg jag att det faktiskt är längre sen jag gick där än jag själv trott. Jag var där på uppdraget att skriva min bibeltent. Jag hade den lyckan att få höra att man (i nödfall?) kan skriva universitetets tenter även i någon skola i kommunen (inte bara vid peffan alltså) bara man har en övervakare. Så nu är vårens sista tent över.

Inte är bara vårens sista tent över, utan även allt skolarbete. Jag fick just sänt in min sista uppgift i min sista pedagogikkurs. En annan pedagogikkurs tog slut igårkväll. Det arbete som jag sände in idag blev till lärarens nackdel 27 sidor. Han gav inga begränsningar gällande längden, men han nämnde något om att arbetena brukar vara kanske 15-20 sidor (?), så lite i det längsta laget är ju nog min uppgift. Men för ovanlighetens skull var det faktiskt en väldigt intressant uppgift, så det var ibland en fröjd att sitta och arbeta. Trots längden tycker jag tyckte inte att jag gav överflödig information, dessutom tog källhänvisningarna ganska mycket utrymme.

Så nu är jag vid den punkten att 70 sp är inarbetade. Fint!

Skolarbetet är slut, men annan läsning håller på ännu till 4 juni. Det gör ingenting fastän jag inte får absolut sommarlov, för vad skulle jag göra då? Sova till 12 på morgnarna och ligga framför teven? Nej, så vill jag ändå inte ha det. Men glad är jag nu över att ändå få mycket mera fritid än jag haft.

Inga kommentarer: