Sidor

tisdag, maj 06, 2008

Cykeltur


Pappa brukar ofta fråga om förändringar i naturen, men när jag kom till Österbotten fredagen den 25.4 hade jag inga minnen av att det skulle ha varit väldigt grönt eller så. När jag kom tillbaka till Åbo lite mer än en vecka senare, nämligen söndagen den 4.5 var det plötsligt väldigt grönt. Speciellt lade jag märke till att de gråa (jag kallar dem gråa, för de har varit så dystra) träden utanför vårt fönster plötsligt lyste grönt. Jag trodde att dedär träden var döda, men se vad lurad man kan bli.



Igår tog jag en cykeltur för att njuta av våren vi har just nu. Det är bra att fara ut och röra på sig, för man får alltid se nya intryck. Jag fick se många olika joggingstilar, jag såg en man som joggade barfota, och bortom asfalten finns även underbar natur att se. Också egnahemshus fick jag kika på. Det var en fin cykeltur och det påminner mig om det snart är sommar.

Inga kommentarer: