Sidor

fredag, augusti 29, 2008

Nu börjar sommarlovet

Jo, nu har mitt sommarlov börjat. I slutet av augusti.

Idag var det min sista arbetsdag på Allkristet center. Det var en bra dag, jag fick vara med om sommarens sista pihatori och det var massor med folk. Lite vemodigt var det ändå att lämna arbetet, speciellt efter det att en regelbunden kund inte lämnade stället före jag for hem, och hon sade upprepade gånger att jag inte fick sluta arbetet. Sånt blir man nog faktiskt ganska glad av att höra, då vet man att man inte har varit där förgäves.

Nu är biljetterna till Tyskland beställda. Jag har också börjat skriva mail till de personer jag ska bo med, så jag får redan nu börja processen att lära känna mina nya "sambor" och dessutom får jag redan nu börja få igång min tyska genom att skriva till dem. Jag har inte övat tyska på hela sommaren! Det är intressant att smått lära känna dem, speciellt när jag vet att jag ska bo med dem i nio månader. Wow alltså. Spännande!

Je, imorgon är det veneziansk. Ser framemot kvällen! Och på söndag blir det tågfärd ner till Åbo. Den minst ångestfyllda tågresan till Åbo på länge. Jag har nog en del administrativt att göra, men jag har ändå inte studier att uträtta där. Skönt! :D Och då får jag äntligen se vännernas enorma lägenhet!:D Jee, jag är nog ganska glad just nu!:)

Inga kommentarer: