Sidor

torsdag, augusti 21, 2008

Nya tider

När jag skrev rubriken kom jag på att det ju faktiskt fanns en svensk tv-serie förr som hette "Nya tider". Det var på den tiden när jag slutade att se på såpoperor. Haha, inte för att jag sett på så mycket såpor, men Skilda Världar satt jag nog fast i...

Nåja, nu fastnade jag vid gamla tider fastän det var nya jag skulle tala om.

Ja, nu har en vän flyttat till Danmark, två andra till Åbo, och snart flyttar ännu en till Åbo. Vännerna i min ålder börjar försvinna härifrån. Det känns konstigt att mina vänner flyttar till Åbo nu när jag kommit bort därifrån. Men jag ser framemot att besöka er i er fyra! :D Sen är det också lite sorligt att en vän flyttat till Danmark. Men när jag själv flyttar till Tyskland får jag vara glad, för då har vi endast 600 km att resa när vi vill hälsa på varandra. Inte mycket längre än från Åbo hem.

Jo, så det är nya tider på gång. Grundskolorna och gymnasierna har börjat, universiteten börjar snart och folks semestrar börjar vara över och jag kommer snart att få en månad ledigt. Det känns konstigt att leva i en helt annorlunda rytm än alla andra. Det känns nästan som om jag missat något, som ett viktigt tåg. Men det börjar ju nog för mig sen också, med buller och bång.

I helgen är det Kyrkhelg i Kokkola, då får vi Hanna på besök. Välkommen Hanna!

Inga kommentarer: