Sidor

måndag, augusti 25, 2008

Tankarna virvlar

Först måste jag säga att jag faktiskt inte funderar så mycket, dvs jag grubblar inte, på Tysklandvistelsen just nu. Ändå finns olika tankar ändå under ytan. Till en början med, under våren och sommaren, ville jag inte ens tänka på att jag ska utomlands men nuförtiden går det bättre. Det blev bättre när jag fick reda på att jag inte skulle behöva bo ensam och att de jag skulle bo med troligtvis är tyskar, och sedan blev det ännu bättre när jag fick höra att vännen M skulle till Danmark. Så på det sättet har jag sett mera fram emot utlandsvistelsen. Nu när jag börjar komma till de administrativa skeden av utlandsplaneringen märker jag ändå att jag får tillbaka de gamla stress- och oroskänslorna från första studieåret.

Nu har jag endast fyra dagar kvar på jobbet. Sedan får jag vara ledig i september. Jag kommer att hälsa på mina vänner som nyligen flyttat till Åbo, på samma gång som jag uträttar några ärenden där. I mitten av september ska jag fara ut på en tredagars vandring med Kokkolaborna. Det ska bli intressant eftersom jag aldrig vandrat förut. Men jag visste inte att det behövdes så mycket utrustning för att vandra. Rinka, Gore-Tex skor, vattentät jacka och byxor, sovsäck som passar för vinterväder... Men intressant och förhoppningsvis vackert ska det bli. Däremellan vill jag umgås så mycket som möjligt med familjen. Jag och lillabror skulle vilja fara på en kort resa till Norrland. För att citera lillabror: "Jag och Sofie planerar att fara på resa med pappa..." Stackars pappa har ingen aning om att han snart är på väg på resa! :P Men han gillar det nog...

Till sist vill jag ännu säga att jag hade en underbar helg under kyrkhelgen. Själva programmet och prästernas tal var intressant och tankeväckande. Det är bäst när man får något att fundera över och när man vill förändra ens situation. Så tack för programmet och hoppas det ordnas på nytt. Ett stort plus för helgen var att jag fick njuta av helsingforssällskapet. I ert sällskap kan man inte låta bli att skratta och bli uppiggad. Tack Hanna och Benji! Tack också Johi för sovplatsen och det goda morgonmålet!

Nu ska jag sova för nu har jag varit trött i 2½ veckor. Gonatt!

1 kommentar:

Jossan sa...

De va så lite så, de va roligt att ha er här!:)