Sidor

tisdag, oktober 18, 2011

Gröna bönor

En av fördelarna med att ha en man som kan allt om växter och natur är att jag kan få svar på frågor som jag tidigare i mitt liv inte ens skulle ha tänkt tanken att fråga. Jag skulle helt enkelt inte ha lagt märke till företeelser som har med naturen att göra. Nuförtiden vet jag däremot att jag har en naturintresserad man i min närhet och det är således lätt att ställa en fråga. När jag så idag var och äta med honom lade jag märke till att det i min kebab-wok fanns (lite för) många grönsaker som såg ut som gröna rör. Jag tänkte då att jag skulle fråga en sådan här fråga som passar in i sammanhanget:

Jag: Vad är dehär? (Håller upp de gröna rören med gaffeln.)
Han: Det har du frågat förr. Det är gröna bönor.
Jag: Hm ... de ser inte alls ut som bönor.
Han: Det sade du förra gången också.

Eftersom jag nu skrivit ett blogginlägg om gröna bönor kanske jag inte behöver fråga efter deras namn en gång till.

Inga kommentarer: