Sidor

söndag, oktober 16, 2011

Tjejhelg

Två vänner norrifrån sku komma till Åbo. Mannen sku norrut. Resultatet blev att jag fick vara med om en tjejhelg med fyra väninnor. Vi har umgåtts, talat, sovit tätt (alla i samma vardagsrum), varit på brunch med andra kvinnor/väninnor, shoppat och gått på stan, ätit stora bakelser vid café Brahe och varit på bio och sett One day. Underbart! Sällan vi nuförtiden har chans att umgås så här intensivt. Jag tackar alla dessa mina väninnor (plus några andra som inte kunde närvara) för den fina bröllopsgåvan ni gav, nämligen att vi ska träffas en gång i månaden för att umgås! Jag ser framemot nästa gång!

P.S. Biofilmen fick mig att längta efter att mannen ska komma hem!

1 kommentar:

Annie sa...

Fantastisk helg, det måste jag säga. Jag tycker också om din bröllopspresent. Att umgås och bara vara tillsammans är en av mina favoritsysselsättningar. Ju mer jag funderar kommer jag underfund med vilket som är mitt starkaste av de fem kärleksspråken: tid tillsammans. Så tack för att vi kan vara tillsammans!