Sidor

torsdag, oktober 13, 2011

Jag hittade sången!

Jag var igår på mitt livs första zumbalektion. Och den kunde inte börja bättre, för vi fick dansa till den där sången som jag länge försökt komma på vad den heter. Jag blev på så glad humör! Jag hörde sången kanske på fyran i lågstadiet när vi var och såg på Hermes matcher. Sedan dess har jag haft ett speciellt förhållande till den sången. Dvs. jag har försökt lista ut vad sången kunde heta och hur den egentligen lät. Den enda textsnutten jag mindes var "sima sii, si sima, sima sima sii", och den kommer man inte speciellt långt med. Av någon anledning hittade jag sången för några år sedan och jag lyssnade på den på youtube. (Möjligtvis har jag då skrivit om upptäckten här på min blogg, men jag kunde inte hitta ett sånt inlägg när jag försökte söka.) När jag sedan igen glömde bort sångens titel visste jag att den fanns nånstans, men fortfarande kom jag inte ihåg mer än "sima sii...". Tack alltså till gårdagens zumbalektion! Nu ska jag länka till sången så att jag inte glömmer bort den en gång till:

Bellini - Samba de Janeiro
http://www.youtube.com/watch?v=Bx1iclqbNyM

Inga kommentarer: