Sidor

lördag, november 26, 2011

Annorlunda lägenhet i Vasa

Idag har vi tackat ja till ett lägenhetserbjudande som vi fick igår. Nu har vi en lägenhet i Vasa för våren! Vi hade ansökt om sex lägenheter och den här lägenhet var den enda som var riktigt nära skolan. Nu kommer vi att bo nästan granne med skolan. Underbart.

Lägenheten är väldigt annorlunda än de andra lägenheterna vi ansökt om, och väldigt annorlunda än de flesta lägenheter man bor i i allmänhet. Vi bor på en gård med fyra gamla men ganska nyrenoverade hus. Gården är inringad av ett vitt staket. Huset vi ska bo i har vi för oss själva. Enligt google maps verkar det vara byggt av tegel. I huset finns även tvättrum, förrådsutrymme och något klubbrum, men vi är de enda som bor där. Huset är smalt och rummen har fönster åt båda hållen. Enligt ritningen finns ett par trappor mellan vardagsrummet och köket. Sådana trappor älskar jag, och jag hade inte kunnat drömma om att som studerande få bo i en lägenhet med trappor! I vilket skick lägenheten är har jag ingen aning om, men jag är säker på att det blir spännande att bo där.

Fr.o.m. igår har jag börjat längta lite mer efter tiden i Vasa. Ny och spännande lägenhet, nära till havet, ny stad, nya människor. Jo, jag ser framemot det!

1 kommentar:

Hanna sa...

Låter som en rolig lägenhet!