Sidor

torsdag, november 08, 2012

Gangnam Style

Jag hade råkat höra något om Gangnam Style dagen före jag vikarierade i en viss klass, så som tur hade jag en någorlunda uppfattning om vad begreppet handlade om när det talades om det i klassen. Men eftersom jag först inte helt förstod vad det var tal om fick jag nog höra att jag i så fall var en av de få sista som inte har hört talas om det.

Nu har jag tittat på den här videon, ja t.o.m. flera gånger. Först gjorde jag det för att förstå vad saken handlade om. Nog är det ju lite coolt att den här videon just nu har blivit sedd över 670 miljoner gånger! Den här koreanska sångaren har plötsligt blivit känd över hela världen. Om den här videon inte skulle ha varit så populär när jag såg den, tror jag att jag skulle ha skakat på mina axlar och aldrig sett den igen. Men just eftersom den verkar vara innegrejen just nu (i alla fall bland unga), och eftersom folk intresserar sig för musiken och den lustiga dansen, och eftersom rytmen fastnar, så har jag sett den flera gånger redan.

Jag undrar om jag var den sista som blev bekant med musikvideon, eller om det finns andra där ute ännu som nu ser videon för första gången?

https://www.youtube.com/watch?v=9bZkp7q19f0


2 kommentarer:

Waenthoronien sa...

Jag har inte sett den! Och jag tror jag väntar ännu lite, hehe.

Sofie sa...

Det kan också löna sig! ;)