Sidor

måndag, november 12, 2012

Gåshud av husritningar

När jag surfar runt på olika husfirmors hemsidor brukar jag inte lägga så stor vikt vid de hus som är större än 150 m2. Det känns för stort och dyrt för vår del. Samtidigt söker jag efter hus med fyra sovrum, och sådana ritningar har ofta en tendens att bli onödigt stora. Att jag därtill är kräsen gör att jag inte ofta hittar hus som jag verkligen gillar, dvs. sådana som jag själv skulle kunna tänka mig att bo i.

Men nu har nog Jämerä levererat en ritning som tar andan ur mig. Det är ett vackert och häftigt hus på 146 m2, med fyra sovrum. Ritningen är perfekt, bara några små ändringar skulle jag göra. Kolla gärna in bilden, och klicka sedan på "Pohjakartta" för att se ritningen: http://www.jamera.fi/tutustu_jameran_talomalleihin/talomallistot/talomalli/?category=4&talomalli=14. Problemet här är bara att jag anar att det här huset är dyrare än andra hus med samma antal kvadratmetrar. Och att de inte anger ett slutgiltigt pris, utan ett pris för när det är "vesikattovalmis", gör att jag inte får någon uppfattning om vad ett sådant hus skulle kosta.

Inga kommentarer: