Sidor

måndag, september 16, 2013

Snabblagad mat i vardagen

Ibland (läs: ofta) är det skönt att kunna laga mat som är enkel och snabb att tillreda. Och som dessutom smakar gott. Det skulle vara skönt att ha en uppsjö av sådana recept till hands, som man kan använda sig av när man inte har möjlighet att tillaga en gourmetmiddag. Jag kom nyligen på en sådan måltid, som jag av någon anledning inte ätit på åratal. Så om jag nu ger er tips på en sådan enkel måltid, kanske ni kan ge ytterligare tips? Eventuellt är det endast för mig som mitt tips ter sig som en fräsch nyhet, men då får det vara så. Det jag tänker på är mannagrynsgröt! Tre ingredienser: mjölk, salt och mannagryn. Receptet finns på mannagrynsförpackningen, eller på internet. Ungefär 10 minuters tillagningstid. Gott och mättande! Har fungerat i alla tider och fungerar fortfarande!

4 kommentarer:

freja sa...

andra tips: spenatpannkaka i ugn (vanlig smet utan socker o en påse upptinad fysspenat i, o lingonsylt till så klart). om du gillar gröt så testa korngröt i ugnen. det tar nästan 2 h men den sköter sig själv i ugnen o under tiden hinner du med allt möjligt.

Sofie sa...

Tack för tipsen!!

Bibbi sa...

Rågbrö me steika ägg imillan...

Sofie sa...

Låter som at e far mytsi rågbröö ve te! :P