Sidor

lördag, juni 06, 2015

Photo challenge, dag 4-6

Jag fortsätter nu fotoutmaningen, som man kan läsa om här.

4. Something green

När rubriken heter "något grönt" är det lätt hänt att det blir en naturbild. Så fick det bli för mig också, eftersom vi råkade vara ute på skogspromenad när jag var på jakt efter bilden. Men jag ville inte fotografera det uppenbart gröna, så att hitta en grön fläck på ett träd kändes lite annorlunda.



5. A mess

Okej, så här är det. Vi flyttade för tre veckor sedan. Till en underbar lägenhet. Men den har en liten svaghet. Den har inte tillräckligt med förvaringsutrymme. Så allt vi inte fick utrymme med satte vi i vår skrubb, som för övrigt inte är helt bra planerad. Vi försöker göra oss av med lite grejer nu, och hoppas så småningom kunna använda skrubben på ett vettigt sätt. Men just nu ser den ut så här:


6. My shoes

Sjätte dagen, och redan andra gången jag ska fotografera kläder. Inte något jag är van vid. Jag valde hur som helst att visa upp mina fina flip-flops. Det är skor som jag hoppas få använda mycket i sommar. Jag förknippar skorna med tre saker: 1) Tyskland. Det var där jag köpte dem. 2) Gym. Jag köpte dem för att man behövde använda inneskor i gymmets badrum. 3) Sommar. Ja, förutom på gym kan man använda dem på sommaren också. Härliga skor. Aningen för små, men det får jag stå ut med.


Inga kommentarer: