Sidor

onsdag, juni 03, 2015

Photo challenge

Jag hoppar på en photo challenge som Rebecka har initierat. Så här ser utmaningen ut:

När jag läste om det här redan för några dagar sedan funderade jag fram och tillbaka om jag skulle hinna med det här. Men jag tänkte att jag deltar i den mån jag hinner, och ibland kanske jag använder gamla foton, som endera är opublicerade, eller som jag publicerade för en längre tid tillbaka. Om man kollar länken längre upp i inlägget så ser man också vilka andra som deltar i utmaningen.

1. Self portrait

Det händer väldigt sällan att jag tar självporträtt. Därför är kvaliteten på de självporträtt som finns i mitt arkiv inte den bästa. Men jag kör hur som helst på en äldre bild, tagen i november 2014. Den är en variant till bilden som finns i headern.


2. What I wore today

Jag kan lova er att jag inte går omkring med så exklusiva kläder när jag är hemmamamma. Men igår kväll (2.6, den rätta dagen för utmaningens andra punkt) fick jag några kvinnor på besök, och då såg jag ut så här.


 3. Clouds

En sommardag ifjol upptäckte jag att Elias byxor var väldigt lik himlen. Jag ville fånga byxorna och himlen på samma bild, men det lyckades jag inte med, så det fick bli två olika bilder. Bilden på himlen blev inte heller så bra eftersom molnen försvinner ut i kanterna. Jag kommer inte ihåg orsaken till att det blev så här, men jag kommer ihåg att jag var missnöjd med resultatet. Nu får ni hur som helst ta del av dessa två bilder som jag kämpade med ifjol.



4 kommentarer:

Maria sa...

Kul att du också är med :) Roligt och annorlunda självporträtt! :)

Sofie sa...

Ja, kul att få göra en gemensam fotogrej! :)

Rebecka sa...

Väldigt kreativa bilder, fint :)

Sofie sa...

Tack för din kommentar! :)