Sidor

tisdag, juni 30, 2015

Spindlar och spindelnät

Skulle det inte vara för de fina spindelnäten skulle jag på grund av min spindelfobi inte närma mig spindlar frivilligt. Men nu har jag vid två tillfällen nyligen fotograferat spindlar. Egentligen var det näten jag var ute efter, men det hela blir ju onekligen intressantare när det finns en spindel till hands.

När jag fotograferade de två första bilderna var det egentligen ljusspeglingen i nätet jag var intresserad av. (Spegling igen alltså.) Helheten blir intressant med en spindel och gnistrande spindelnät. På andra bilden ser man dessutom vilket skimmer som omger spindeln när den är upplyst.



Det tredje spindelnätet är fotograferat vid ett annat tillfälle. Eftersom bakgrunden i princip är enfärgad framträder nätet tydligt. Lägg märke till trådarna som omger spindeln!


Inga kommentarer: