Sidor

onsdag, augusti 05, 2015

Gamla Vasa: Ruinerna av Sankta Maria kyrka

Jag och min vän Melinda packade ner våra kameratillbehör och körde iväg till Gamla Vasa för en fotoutflykt. Med oss hade vi Elias, så utflykten fick gå på hans villkor. Första destinationen i Gamla Vasa var ruinerna av Sankta Maria kyrka. Vi fotograferade både kyrkan och varandra och här är ett urval av mina bilder.




Jag kan tänka mig att man hade kunnat få ganska bra bilder med den här vyn (ovan) om det inte hade varit för byggställningarna. Nu fick jag bara en försmak av vad det kunde ha blivit av ett sådant här foto.


Jag har ju hört att man inte ska fotografera kvinnor från en låg vinkel. Nu gjorde jag ändå det i och med att Melinda tog sig upp på ett fönsterbräde. På de två följande bilderna böjde jag mig ner ännu mer eftersom jag ville få bort träden från bakgrunden. (Träden ser ni på bilden ovanför.)



 Ännu ett porträtt av Melinda, men på ett annat ställe.





Slutligen ett foto som jag skulle vilja namnge "The joy of photography". Ser det inte härligt ut att få utöva denna hobby?


 ***
Uppdatering (5.8.2015, 21:58):
Det att jag fotograferade Melinda från en låg vinkel hade ingen negativ påverkan på bilderna, tycker jag! Tvärtom tycker jag att den annorlunda vinkeln är positiv i detta sammanhang. Bara för att förtydliga.

Inga kommentarer: