Sidor

torsdag, juli 13, 2006

Gamla inspelade kassetter

Egentligen var det tänkt att jag inte skulle komma på internet idag. Jag satte nästan upp en regel till mig igår att inte besöka msn på två veckor. Jag skulle nog få publicera blogg, men inte besöka msn. Nu, dagen efter, är jag förstås på msn igen. Jag hann inte sätta regeln i bruk, och jag är inte lika arg heller idag som jag var igår. Jag blev nämligen så arg på våra datorer igår att jag fick en liten ”jag-vill-ut-och-springa”-känsla. Jag for också ut och springa en liten rutt och kl.23 kom jag tillbaka till åns strand där jag tog ett dopp. Jag var helt ensam vid stranden, bara några människor fanns vid sportplanen och sparkade fotboll. Men när jag var vid stranden syntes inga andra. Det var skönt att alldeles själv få njuta av vattnet. Okej, riktigt så idylliskt var det inte, för så länge inga andra hade simmat där hade löv och skräp hunnit samlas runt bryggan. Annars kändes det nog faktiskt så idylliskt som man skulle kunna tänka sig. Jag for sedan vid forsen och tvättade fötterna och satt på en sten och tittade och lyssnade på sommaren.

För några dagar sen var jag ledsen över att jag inte gör något på sommaren. Idag har jag däremot inte gjort mycket annat än att göra saker. Läste lite på morgonen, och på dagen körde vi mot stan. Vi gick i några butiker och kollade filmkameror, men vi köpte ingen. Nu tror jag däremot jag har bestämt mig och imorgon kör jag och lillabror dit igen för att slösa bort min lön. Men det blir en bra slösning.

I stan kom pappa underfund med att vår före detta filmkamera är ganska gammalmodig. I två butiker diskuterade vi med någon försäljare och pappa sade hela tiden att filmkamerorna har ändrats så mycket. Vi köpte vår filmkamera 1996 och det betyder att den i dagens läge är tio år gammal. Vi kom också fram till att vi nu måste kolla om det ännu går att se på gamla inspelade kassetter, och det gick det. Därefter började vi banda över från de små kassetterna till VHS. Vi for igenom en och en halv kassett och fick se sommaren och hösten -96. Oj, vad vi var unga och oj vad det var roligta att kolla. Lillabror var då bara tre år och han var så ljuvligt söt. På kassetten var mest resor. Vi var till Kälvi djurpark, till Ohtakari och simmade. Sedan for vi på resa söderut i Finland. Det var Virdois, Puuhamaa, Heureka, Helsingfors, Åbo= Runsala (usch vad mycket växter pappa hade filmat av) och många andra saker. Jag vet inte hur mycket vi kommer att spela över till VHS, men nu när vi har sommarlov borde vi spela över så mycket vi bara orkar och vill, för snart är nog gamla videokameran död.

Ikväll har jag bakat med lillabror och sedan tog vi en simtur. Igen var vi tillräckligt sena för att få vara ensamma i vattnet. Nu är tiden snart sovtid och det är dags för mig att avlägsna mig från datorn. Imorgon blir hoppeligen tidig väckning (kl.10) för att åka till stan och inhandla den efterlängtade manicken.

Ha det bra alla där ute i världen!
GVME!

Inga kommentarer: