Sidor

fredag, juli 14, 2006

Ny filmkamera

Nu är filmkameran inköpt. Jag har redan haft lite användning för den. Det var gammaldagsmarknad och jag fick filmat lite vänner och bekanta. Dessutom fick jag Johis systers son Axel på film. Det var en fin kväll, fastän jag inte hittade någonting att köpa.

Dagens händelser kommer här kort: Var till stan och köpte filmkamera. Kom hem och laddade upp filmkamerans batteri. Sedan gjorde vi glasyr till kakan vi baka igår. Sedan for jag och lillabror till kyrkan för att öva flöjt respektive trumpet inför söndag. Vi var fyra som övade och vi är fyra som kommer att spela på söndagens frilutsgudstjänst. Efter övningen körde jag och lillabror en liten runda i byn. Väl hemma gjorde vi iordning tortillas. Sedan fortsatte vi med arbetet som lämnades på hälft igår. Nämligen att spela över inspelningar från de små kassetterna till VHS. Igen fick man söta minnesbilder från tio år tillbaka. Släktingar som var tio år yngre, och en del vänner syntes. Lillabror som med sina tre år fyllda var sockersöt, hördes också när han talade och sjöng så ljuvligt. Till slut skulle vi fara på gammaldagsmarknad och fick därmed sluta med överspelandet. Hoppas vi får hålla på med det mycket, för det är så intressant att se gamla filminspelningar.

Något annat tror jag inte händer just nu. Därmed skriver jag inte heller så mycket mer. Jag hoppas att ni andra också lever intressanta liv! Just nu tycker jag har det ganska intressant i alla fall!:)

Sköt om er och ta vara på NUet!
Gud vare med er!

1 kommentar:

Annie sa...

Hihi... Lååtä som om kamera kombä ti vaal använd! Ja har svara påp kommentaarn din på min blogg! Kram på di! GVMD!