Sidor

fredag, juli 07, 2006

vad berätta?

Vad ska jag berätta om när det tycks att som att livet står stilla? Jag har nu två veckors ledig tid att försöka hinna läsa religion. Ibland hinner jag bra och ibland hinner jag mindre bra (läs: orkar mindre bra). Hoppas jag ändå på något sätt sedan kan känna mig nöjd med läsningen. Just nu känns det bara som "hej, kom o hjälp mig", men två böcker har jag i alla fall fått läst ut. Om jag minns något är sedan en annan sak. Men huvudsaken är ju inte att man kan, utan att man har fått läst alla böcker, eller hur?

Oj, så fint väder det är där ute. (Det är ju därför jag sitter här inne nu.) Tro inte att jag INTE har varit ute. Det har jag nog, men när man ligger där ute på gräsmattan så firrar brömsarna hela tiden runt en. För några dagar sedan räknade jag hur många brömsar jag dödade. Det blev 18 st + många andra flygande kryp.

Imorgon har de lovat fint väder, någonting runt 30 grader. Därför är jag mycket "glad" att få sitta i bilen mycket den dagen. Vi kommer att starta på (lördags)morgonen för att köra via Lappland till Piteå. Jag har ännu ingen aning om hur många timmar denna bilfärd kommer att räcka, men antagligen ganska länge. Vi kommer att sitta fem personer i en bil utan luftkonditionering. Får se hur fräscht det kommer att vara. Hett blir det i alla fall! Varför vi överhuvudtaget sitter i bilen är för att vi skall och lyssna på John Fogerty på Pite Havsbad. En riktig beach party alltså!:P Rakt efter konserten kör vi hem igen. Det kallar jag snabbresa.

Redan för lite över ett år sedan var jag tillsammans med pappa och lillabror på konsert med John Fogerty. För dem som inte vet vem John Fogerty är så kan jag säga att han var sångaren i forna bandet "CCR" eller "Creedence Clearwater Revival" (hoppas stavningen blev rätt). Konserten som vi var på var i Åbo, och nu när Fogerty ska sjunga i Sverige så far vi plötsligt med hela familjen dit. Egentligen är det bara pappa och speciellt Kristoffer som är verkligt intresserad av hans musik. Men trevlig samvaro med famlijen lär det ju bli.

Det var nu lite om händelserna här. Så mycket annat vet jag inte.
Tag hand om er och njut av sommaren!

GVME!

Inga kommentarer: