Sidor

lördag, november 01, 2014

Ingen helmåne

Redan när jag tittade ut genom fönstret och såg ett landskap av frost och dimma insåg jag att morgonpromenaden kunde bli extra njutningsfull idag. Inte insåg jag hur pass fenomenal den skulle bli. När jag kom ut möttes jag av en sol som såg ut som en helmåne. (Ja, om den hade sett ut som en halvmåne hade det kanske varit konstigt.) Utan att kisa kunde man se på denna vår vackra runda sol.

På den tredje bilden får man kanske vinkla skärmen lite för att se solens form. (Lite får ni lov att jobba också.)


Inte vet jag om jag under min tid som flöjtspelare har stirrat för mycket på noter när jag prompt ville ha in solen mellan elledningarna.

2 kommentarer:

Jennifer - om resor, kärlek & drömmar sa...

Tack för din kommentar Sofie - det kommer fler inlägg om skillnader mellan Sverige och Finland. Till exempel i morgon ska jag publicera ett inlägg om Finlands bästa uppfinning, du får gå in och läsa det :)

Sofie sa...

Det var kul att jag hittade din blogg! Jag har själv en del kopplingar till Sverige, så det är kul att läsa om svenskar med kopplingar till Finland! :)