Sidor

onsdag, augusti 23, 2006

Grattis pappa!

Idag är det din dag, kära pappa! Du fyller 50 år.

Vi väckte dig på morgonen klockan sju för att fira dig med lite presenter, samt cocis och kex. Vi som uppvaktade dig denna tidiga morgon var din fru, din flicka och din pojke. Din andra (egentligen är hon den första) flicka är just nu i Vasa, och henne fick du träffa senare på dagen. Du har nått en ärefylld ålder och mycket har du hunnit med i ditt liv. Du har blivit uppfostrad av min farmor och farfar, du har bråkat med, men älskat dina två syskon. Du blev kär i min mamma och hade lyckan att få gifta dig med henne, samtidigt som hon hade lyckan att få gifta sig med dig. Foton har tagits från era liv och fina bilder från bröllopet och ert liv tillsammans finns kvar som härliga ögonstenar. Ni fick tre barn, där alla barn kom med fem års mellanrum. Den mittersta i barnaskaran är jag, och jag har haft lyckan att fått komma till världen via denna familj. Du och din fru hade den ansvarsfyllda uppgiften att uppfostra oss barn, men jag kan säga att ni ofta har lyckats bra! Jag älskar att tillhöra denna familj och jag är tacksam, pappa, för allt du gjort för mig. Du har alltid funnits i min närhet och du har velat visa mig världen. Du skojar med mig och gläder mig ofta. Förlåt att jag inte alltid är så bra på att visa min uppskattning till dig, jag glömmer ofta bort mig i min egen värld. Tack för att du är min pappa och tack för att du älskar mig! Utan dig skulle jag inte finnas. Nu fortsätter ditt liv, som den alltid varit, och trots dina 5o år fyllda kommer du att få många fina upplevelser ännu. Din tro på Jesus ger dig styrka och hopp på ett evigt hem.

Grattis pappa på din dag! Du har nu 50 år i bagaget! Glädje och sorg har du upplevt, men glädjen och tron har du kvar!

3 kommentarer:

7ommy sa...

Din farsa ha födis en dag efter vår hunds födis :D Kalle fyllde igår 12 år, så i människoålder är han då 84 år.

Anonym sa...

Men åå Sofie!! Så vackert skrivet!! (Föör vackert, för jag sitter med tårar i ögonen mitt i en datasal...eeh...). Har du gett texten åt pappa? Om inte, så printa ut och ge den åt honom. Vi syns ikväll! *kramiz*

Annie sa...

*snyft* Vad vackert!! :D Jag blir, som din syster, alldeles tårögd. Kan du skriva en liknande text åt min pappa när han fyller om tre månader? :p