Sidor

fredag, augusti 18, 2006

...på väg...

Imorgon är jag på väg till Helsingfors. Vi åker med blåsorkestern för att spela i Sibbo och i Markus församling i Helsingfors. Resan blir ganska kort, den varar från lördagmorgon till söndagkväll. Människorna som kommer med, är däremot roliga att umgås med. Jag och Sofia, som också spelar i orkestern, fick förmånen att ta med några vänner från skolan. I Helsingfors kommer vi att träffa vänner, bl.a. Hanna. På kvällen blir det "konsert" i Sibbo, och nästa morgon ska vi medverka i gudstjänsten i Markus församling. Sedan får vi en matbit före vi reser hemåt igen.

Klockan är nu 23.oo och det är mindre än sju timmar förrän jag skall vakna. Det betyder att jag redan borde sova. Jag fick dock lust att komma på internet en varv (ni vet nog säkert hur det känns) och snart skall jag ta och packa färdigt vad jag kan. Jag kan här nog avslöja att mycket rena kläder har varit en resursbrist här hos mig ikväll, så vi får se hur det ordnar upp sig. Men alltid har man väl rena kläder i reserv. Det brukar nog fixa sig.

Titeln till dagens inlägg är både bildligt och konkret. Du har kanske läst bloggen om mina "var är jag?"-tankar som jag hade. De hemska känslorna tror jag nog är borta nu. Däremot har jag en annan fundering. Vart är jag på väg egentligen? Förutom till himlen förstås. Nåja, denna gång ska jag inte skriva mer om mina tankar. Kanske dehär tankarna också lugnar ner sig lite när jag är ännu mer insatt i studentläsningarna.

Många av er som läser ser jag imorgon! Ha d bra tills dess!
Och resten skall också ha det så väldigt bra!
Gud vare med er!

Inga kommentarer: