Sidor

onsdag, augusti 16, 2006

Mitt roliga släkte

(skrivet 15 augusti)

Jag vågar påstå att jag väldigt sällan talat om mitt släkte på min blogg. Jag har nog säkert berättat vissa saker om familjen, men nu ska jag berätta några historier om ganska nära släktingar.

Den första berättelsen är nästan sann, det enda jag inte är säker på är vilka djur det sist och slutligen handlade om.
Min farbror hade vid ung ålder ritat på hemmets väggar. Hans far kom då in och var sträng och sade ”Varför har du ritat en häst på väggen?”. Farbror sade då: ”Det är inte en häst, det är en ko.”

Min morbror hade varit olydig i skolan och fick stanna på kvarsittningen. Båda satt och tittade ut genom fönstret, och morbror satt bakom läraren. Morbror visade då i smyg tungan åt läraren. Morbror speglades dock genom fönstret och läraren såg vad morbror gjorde. Där blev det snabbt en snyting för morbror.

En lite nyare historia hände här i veckan. Farfar bor på något slags åldringshem, och han förklarade på morgonen till pappa att han hade drömt om ”nyypeerona” hela natten. De fick en liten stund senare höra av de som jobbade vid stället att farfar under natten hade gått omkring i sömnen och frågat efter nyypeerona. På morgonen var farfar snabb att få fara iväg eftersom de skulle hem till deras hemgård. Farfar visste nämligen att han där skulle få nyypeerona.

... ... ... ... ... ... ... ...

Hur kråtåt får det vara att skriva en liten sak som blogg? Nu ska jag förklara hur det står till med vår dator. I sommar har vi haft turen att ha syrrans nya dator hemma. Med den fungerade internet bra, i alla fall så bra det kan fungera med modem. I alla fall kunde jag njuta av internet och msn utan större komplikationer. Nu har syrran då farit iväg till studier med sin dator, så vi lämnade här hemma med vår gamla dator. Med en kombination av en gammal dator och modem kan ni kanske räkna ut att det inte lyckas så bra. Internet har en tendens att brytas av nu som då, och när man väl är inloggad så tar allting väldigt långsamt. Förut hade vi msn också på denna dator. Msn frågade hela tiden om man ville uppdatera, och det ville man ju. Men allting tog så länge så det gick aldrig att uppdatera. Nu är vår msn så ouppdaterad den kan bli, och man kan inte längre använda den. Man skulle kunna använda msn ifall man kunde uppdatera den. Inte heller hotmail verkar fungera bra på vår dator. Så ifall jag vill skriva en blogg hemifrån får jag skriva blogginlägget på word, och sedan skicka den till mitt mail från mammas mail. Sedan kan jag på en annan dator kopiera från mailet det jag skrivit till min blogg. Så så kan det se ut i min vardag när jag vill skriva blogg. Precis som det är nu.

Inga kommentarer: