Sidor

torsdag, juni 07, 2007

Åbo och Helsingfors

Befinner mig nu i hufvudstaden och har upplevt storstadsliv. Igår körde jag Hannas och deras bil från Vanda till Helsingfors, och dagen efter fick bilen föras på reparation. ... Nåja, reparationen berodde nog inte på mig. Idag på morgonen åt vi en rejäl morgonmål och körde sedan in till stan. Vi gick omkring och jag hade mitt nya stockmannpresentkort med (studentpresent). Den gäller i två år så jag hade ingen press på mig att köpa upp den just nu, men bikini var jag i alla fall i behov av. Jag har alltid haft den bilden att Stockmann är väldigt dyr, men jag hittade ett par snygga bikini för sammanlagt endast 8 euro!

Efter stadsturen körde vi tillbaka till Hannas och åt mat. Sedan körde vi till Bocksbacka för att spela fotboll i solvärmen. Hett, hett! Mina fötter värker ännu lite efter fotbollsspelandet. Mina fötter tål inte fotboll. Men annars var det nog roligt på fotbollsplan. Folk stoppla på bollen och somliga föll ner i diket. Så skratta fick man i alla fall.

Hittills har jag bara berättat om Helsingforsvistelsen. Jag borde inte glömma att skriva om hur jag hade det i Åbo. Första kvällen var lite speciell, för jag var där helt ensam och tala int med nästan någon den kvällen (förutom en nunna som var rolig och skratta mycket). Nästa dag var det inträdes och där träffa jag på många intressanta typer. Jag tala med min småkusins frus syster, som jag aldrig förut träffat. Jag talade med några från Kimito, och sedan en från Kokkola som jag sett förut och sedan ännu en från Sibbo. Det var enklare än jag trott att hitta nya bekantskaper. Själva inträdesförhöret var riktigt roligt. Man sku annars för skojs skull bara kunna fara på det där förhöret, för det var så roliga uppgifter. Mina chanser att komma in är nog ändå inte så stora.

Nu har jag berättat om vad vi gjort hittills, så då MÅSTE jag bara få berätta vad vi ska göra imorgon! Vi skall fara till Borgbacken! Ni vet den där nya bergodalbanan som finns där, och den ser så hemsk ut att jag inte vet om jag vågar på den.

Nåja, nu ska jag lämna över datorn till dess ägare. Ha det så bra alla!

1 kommentar:

7ommy sa...

Oi kiva att du ha haft de kiva i hufvudstaden. Synd nu bara att ja hamna sitta hit inne när de e läger på gång... men roligt att du ha haft de roligt me alla våra vänner.
Ses säkert på midsommaren sen!!! :D