Sidor

onsdag, juni 13, 2007

Tjusningen försvinner

Det jag i det här inlägget vill tala om är Borgbackens armband. För något år tillbaka ändrade Borgbacken på sina armband, till det bättre på många sätt, för nu har de ett system som hjälper dem att bättre hålla reda på alla omkringspringande människor. Det som jag ändå fäst stor uppmärksamhet vid är att banden håller sämre. Vi som var vid Borgbacken senaste fredag talade lite om att vi sku hålla armbanden på länge, men redan nu, fem dagar senare börjar mitt band vara riktigt nött. Jag kollade just på ett armband från Borgbacken år 2002 och den såg fin ut ännu. Den har då suttit på min arm säkert många dagar och ännu i en mapp i fem år. Annat är det alltså nuförtiden. Hela tjusningen med nöjesfältsarmband försvinner ju om de inte håller längre än såhär. Det är ju genom att se på armbanden som man minns sin dag vid nöjesfältet och kan minnas allt roligt man var med om.

1 kommentar:

Hanna sa...

Oj jo samma hände med mitt. Ja måste klippa upp de innan vi for ut till Björkebo för de va så sönder redan :(. Men på Pörkenäs får vi nya, hoppeligen mera hållbara, armband :).