Sidor

söndag, juni 10, 2007

Wieder zu Hause

Rubriken betyder "hemma igen", för er som inte kan tolka tyskan.

Jag kom hem igårkväll och for direkt på crosspoint. Efter crosspoint åkte jag till Lyttbackas där många vänner redan var samlade. Sommaren är visserligen skön, men nu fick man känna av det negativa: nämligen myggor. I Helsingfors såg jag inte skymten av myggor (okej, kanske man såg någon enstaka) men här uppe i Österbotten tycks det finnas massvis av dem. Nu minns jag varför jag inte brukar tycka om att ligga och sola. Men trots myggorna så var det ändå fin stämning. Vi talade, skratta och åt god mat. De sista gästerna avlägsnade sig runt 00.30.

För att ännu berätta färdigt om Helsingforsvistelsen kan jag i korthet räkna upp allt jag/vi hann med: käka glass på IKEA, sjunga singstar (t.o.m. jag sjungde), shoppa och se stan, se Mikael Forsells bil, spela fotboll, vara med grannarna (spela mölkky, hoppa på trampolinen, ha vattenkrig), fara ute till Kallvik (ligga och sola på stranden och planera kursen inför Pieksämäki), vara på Borgbacken och tvinna i de mest tvinniga attraktionerna, fara till Frejas och käka tortillas, se en del av Rocky Balboa och sista dagen ännu spela beach volley i sommarhettan och sedan doppa sig i Vanda å. Allt detta plus ännu sova hann vi med på 70,5 timmar.

Idag, söndag, har jag heller inte varit utan program. Jag sov lite längre och vaknade 10.10. 12.45 samlades en del av blåsorkestern och kyrkokören vid Sandbacka vårdcenter för att spela och sjunga mellan 13-14. Efteråt, dvs.14.15 körde jag iväg till Kokkola där jag träffade tre andra för att spela beach volley. Det blev inte flickor mot pojkar, utan blandade lag. Härligt att få spela igen! I sommar har jag spelat beach volley två gånger och före det hade jag inte spelat på ett par månader. Efter att vi spelat en stund fick vi två yngre flickor med i laget. De var på semester i staden och sov vid campingen där vi spelade. Efter tre timmar blev det även dags för en dopp i vattnet och sedan var det dags att bege sig hemåt. Hoppas jag får spela volleyboll många gånger i sommar.

Program för imorgon? Ingen aning. Pappa och lillabror kör ner till Åbo för att hämta syrrans cykel. Jag hade tänkt att jag kunde fara med, men jag rymdes inte med i bilen när cykeln tar så stor plats.

2 kommentarer:

7ommy sa...

Vet int ha du läst för mycke min blogg men man kan nog int säkert skriva sjungde... :D
Roligt att läsa att du ha haft de kul i Hesa, man kunde int säkert klaga på vädret.
Ses o hörs!

Anonym sa...

Hehe, det där hade jag inte märkt!:P Bra att du rättar till mig!:)