Sidor

tisdag, juni 12, 2007

En sommardag i juni

Det här var min första verkliga sommarlovsdag, dvs. en dag när jag inte hade något speciellt för mig. Mina lågstadiesommarlov innehöll ibland dagar när man inte alls visste vad man skulle göra, och sådana dagar har jag inte haft på många år, i alla fall inte på somrarna eftersom program har funnits i överflöd.

Den här dagen var ändå inte en tråkig dag, för jag hittade nog på att göra. Jag njöt av den lilla värmen vi fick uppleva idag med att ligga och sola och läsa på samma gång. Den här gången fick jag endast några myggbett.

Efter det tänkte jag träna lite volleyboll på egen hand, men det är svårt på vår gård eftersom det inte finns någon vägg som motspelare. Jag for istället inne och ligga på soffan för att läsa vidare på boken "Den vita tigern" skriven av Tony Anthony (rekommenderas) men av någon anledning kunde jag efter en stund inte hålla ögonen öppna och jag försvann i drömmarnas värld och kunde inte vakna på en stund.

På kvällen for jag ännu ut på en joggingrunda. Det blåste och regnade, men det var inte så hemskt. Hemskt skulle det ha varit om vädret hade varit varmt, DÅ är det tungt att springa.

Nu har jag lyckats med något bra! Nämligen skriva ett kort blogginlägg, med betoning på kort. Jag borde bli bättre på detta!

God natt och sov gott! Nu ska jag läsa vidare på "Den vita tigern".

Inga kommentarer: