Sidor

onsdag, september 12, 2012

Har du tänkt på ...

... att av all information som finns runtomkring oss, såsom böcker, musik, filmer, internetsidor osv., så kan vi faktiskt välja vad vi tar till oss och vad vi lämnar bort. (I alla fall ofta.) Allt som skrivs, sägs, sjungs och visas är inte bra och uppbyggligt, och vi behöver inte ta emot det.

Något annat som vi också kan göra, är att söka upp sådant som inte direkt presenteras, men som vi vet är bra för oss. Ibland när jag märker att jag slösurfat och läst onyttig information, försöker jag söka mig till Ingmar Rönns blogg på www.ironn.org. Hans texter är lite mer svårtuggade än mycket annat man kan läsa på internet, men hans texter får mig alltid in på rätt spår igen. Från hans blogg påminns jag om det viktiga i livet. Annan läsning som jag för övrigt alltid kan rekommendera är Bibeln, och om vi fortsätter söka så kan vi säkert hitta massor med annan information som är värt att ta till sig.

Inga kommentarer: