Sidor

lördag, maj 23, 2015

Speglingar (del 3)

Detta är tredje inlägget i serien om speglingar. Förra inlägget hittas här.

Efter att ha börjat uppmärksamma speglingar tycker jag att de hittas lite var som helst. Ofta på ställen man inte hade tänkt sig. Följande fotografier är av olika kvalitet, men visar att variationen för var speglingar kan hittas är stor.


Vackert familjeporträtt, inte sant? ... Följande bild härrör från en bildfärd när jag steg ur bilen för att fotografera skyn. Den här bilden hade inte kommit till stånd ifall jag hade varit ute till fots. Intressant färgkontrast!


Följande bild känns lite som en gåta: Vad är det som händer i bilden? Två speglar naturligtvis!


Speglingen i följande bild hade jag inte upptäckt om jag inte verkligen hade försökt leta efter något av minsta intresse att fotografera inuti bilen.


Ja, speglingen i följande bild överraskade mig verkligen. Så jag antar att det mest spännande i bilden är just speglingen; det otroliga i att den finns.


Sista bilden visade jag nyligen på bloggen. Den speglingen överraskade mig också. Det intressanta i speglingen är att den upprepar ett mönster. Och att speglingen är så stark. Det är en illusion att den röda träväggen skulle fortsätta mot höger.


Fler inlägg i serien om speglingar är att vänta.

Inga kommentarer: