Sidor

torsdag, juli 05, 2007

kvällstorg

Jag stämde träff med syrran igår, och vi for tillsammans gående till kvällstorget här i Kokkola. Vi visste att Ventus Blues Band skulle uppträda nångång under kvällen, och det var väl största orsaken till att vi for dit.

Vi gick omkring på torget, köpte jordgubbar och talade med lite folk. Det här var första gången sedan jag kom till Kokkola, som jag faktiskt kände att "det är sommar". Det var härligt att gå omkring där.

Vi blev hungriga och körde till ABC där vi åt på Hesburger. Nu fick jag för första gången smaka Hesburgers kycklign tortilla. Nästa gång tänker jag nog välja det gamla vanliga: Kanaateria. Inte var det egentligen något fel på tortillan, men hamburgaren är kanske sist och slutligen ändå godare.

Tillbaka på torget var vi lite senare, och efter 20.30 började VBB spela. Mums.

...

Idag hade jag en intressant kund på lopptorget. Hon var från Beijing och kunde varken finska, svenska eller engelska. Hon kunde säkert bara sitt eget modersmål. Men hon var en glad typ och hon hade med sig papper på det finländska alfabetet. Jag fick hjälpa henne att träna uttalet på bokstäverna. Det var väldigt intressant och jag tror hon tyckte om att umgås fastän vi inte kunde kommunicera SÅ bra, för slutligen tog hon några fotografier av oss två. Hoppas hon dyker upp igen. Jag hörde att hon varit på övrevåningen (bokhandeln) även dagen före.

...

Den här månaden får vi veta om vi kommit in till någon skola. Jag och Sofia har funderat på lägenheter, och det är faktiskt så att man börjar bli lite nervös inför "resultaten". Jag känner mig nog väldigt osäker på om jag kommer att komma in. Men just nu är min känsla såhär: "Jag tror att Gud har hand om allt. Om jag kommer in är det kanske meningen att jag ska studera. Och ifall jag kommer in, och det ändå inte är Guds vilja, så kommer han säkert i något skede att visa in mig på en annan väg. Ifall jag inte kommer in tror jag att Gud vill att jag ska göra något annat, i alla fall för ett år framåt."

Det är skönt att få be för sin framtid!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men ohhho, hur hade den kvinnan klarat sig hela vägen till Finland utan att ens kunna engelska...coolt... Syns i morgon! =)

Annie sa...

Hörde att du träffat min kära mor på torget! Var ni där när skyfallet kom, eller? Ta hand om dej! Bra att du kan känna sådär inför framtiden, de kommer du långt med,...tror jag...