Sidor

måndag, juli 30, 2007

Pieksämäki och hösten

Vill du läsa mer om Pieksämäkilägret ger jag rådet att läsa Hannas och Frejas bloggar. Jag själv är så trött och outhållig att jag inte orkar skriva ett långt inlägg om det. Jag kan ändå kopiera hit samma text som jag skrev på extrems sida. Här kommer alltså några kommentarer från mig om lägret:

Nu är Pieksämäki slut. Det var en toppen vecka, och det var roligt att det var så många som var första gången på lägret (över 100 st.). Vårt volleybollag vann för tredje året i rad och jag var logementvärd för andra gången. Jag sov ca 7h per natt, men sista natten blev ännu kortare. Ungdomsmässan var underbar och det var roligt att se att så många for till förbön. Seppo, Rebecka och Daniel talade underbart och i alla fall jag blev inspirerad.

På Pieksämäki känns det som att alla skulle vara en enda stor familj. Det är väl så det kommer att vara i himlen också (fast ÄNNU bättre). Underbar Människa kom fram-mässa, och jag tyckte mycket om nattvarden. Där kändes gemenskapen starkt.

Jag kom hem igårkväll kl.21 och for och sova ca 00.30. Jag var väldigt trött, och på morgonen fick jag vakna 7.40 för att duscha och äta, och sedan körde mamma mig till stan till jobbet.

Vi hade också roligt i bilen och vid ABC. Det är så roligt att se på när Ina och Iselin skojar med varandra. Det var också roligt att se Iselins min när hon mindes att hon inte betalat för bensinen. Som tur hann vi betala före vi lämnade ABC:n.

...

Såhär ser mina planer ut en tid framöver:

Fre 3.8 - Sista dagen på jobbet, jag flyttar hem från Kokkola.

Början av vecka 32 - Far möjligtvis med mamma eller pappa till Åbo för att kolla upp lägenheten och lite sånt.

9-13.8 - Till Stockholm och Gotland med blåsorkestern.

14.8 - Första gången på lääänge som jag inte börjar skolan på samma gång som alla andra.

Fr.o.m. 14.8 - Här kommer jag att vara hemma någon vecka för att bara vara och umgås med familjen.

Slutet av vecka 34 - Jag flyttar till Åbo!!

27.8 - Jag börjar mina tyskastudier vid humanistiska fakultetet vid Åbo Akademi. Spännande!

24.9-4.10 - ISRAEL!


Mycket av dessa planer har blivit klara först under Pieksämäkilägret! Det är nu väldigt spännande att få börja planera inför hösten. Något helt nytt alltså! Wow, det är så häftigt! Och det här med Israel kom som en total överraskning. Oj, vad glad jag är! Det är alltså jag och Sofia som far dit med Grafted. Ina är också med på samma resa. Jag hade trott att det skulle ta tiotals år innan jag sku få fara till Israel, så jag har int alls riktigt tänkt på Israel heller. Men nu är det ett faktum: Jag kommer att få se det heliga landet och få gå på samma mark som Jesus gick på. Jerusalem och Döda havet skall bli spännande!

...

Det har varit en spännande dag idag på jobbet. T.ex var de från den kristna tevekanalen tv7 och filma av min arbetskompis och i samma veva filma de lite av mig när jag var i kassan. Synd bara att man själv inte har kanalen.

Ha en bra dag och vila ut efter Pieksämäki ni som var där!

1 kommentar:

7ommy sa...

Synd att man int fick dela glädjen med dig o andra, men roligt o höra att allt gick bra o de va roligt. :D
Mycket spännande o få lite veta om dina framtidsplaner, kanske man hinner snabbt ses före ni åker ti Stockholm o Gotland, e då redan på loma. Heh, du kommer från Israel samma datum som jag kommer bort från armén... :D
Ha de bra! SES O HÖRS!