Sidor

torsdag, juli 12, 2007

Upplev bergodalbanor på internet!

Jag gjorde den fina upptäckten att man kan söka upp bergodalbanor på youtube. Youtube är nog kul med alla sina överraskningar. Först fick jag se musikvideor och höra musik, sedan kom jag på idén att man kan söka upp roliga videoavsnitt från tv (då har jag mest sett på Johan Glans ståuppkomik) och nu senast kom jag på detta med bergodalbanor. Okej, någon speciell känsla får man ju inte av att se på bergodalbanor via internet, men jag hittade i alla fall den stora bergodalbanan som jag var på vid Blackpool Pleasure Beach.

Nu när jag tittad mer på Blackpool Pleasure Beach har jag börjat drömma mig till England. Någon gång om några år skulle jag med någon vilja resa till Blackpool. Jag hann nog göra ganska mycket där när jag var där för två år sen. Jag hann shoppa rejält, äta på någon restaurang, besöka Blackpool Pleasure Beach (nöjesfältet), gå längs havskusten och vara upp i Blackpool Tower (som faktiskt var en upplevelse) och förstås se på dam-EM i fotboll. Nu skulle jag vilja resa dit på nytt för att riktigt vara en turist. Förra gången var jag halvt turist och halvt fotbollsresenär. Jag skulle vilja fara till nöjesfältet och köpa armbandet (förra gången var vi bara på den största bergodalbanan) och åka på alla bergodalbanor där och även uppleva den stora på nytt. De har även en ny bergodalbana för iår, och den är liknande Tornado i Särkänniemi.

Nåja, det här var nu bara drömmar. Det är nog något som snart går om. Jag börjar bara minnas att staden var ganska spännande, nu när jag är på youtube och kollar upp filmer därifrån.

Inga kommentarer: