Sidor

söndag, juli 15, 2007

Mitt rum

Syster ligger här bredvid och tycker att jag ska fotografera lite, så att jag får lite fotografier till bloggen. Hmm... Vad finns det att fotografera med en webcam?

Jag kom på att jag kunde fotografera lite från mitt rum, och därmed berätta lite om mig själv och hur mitt liv ser ut för tillfället. Det här är alltså mitt rum hemma i Nedervetil.


Såhär ser mina tapeter ut. När jag gick i lågstadiet var jag ett väldigt stort Spice Girls fan (jag har t.o.m. varit på deras konsert) och mina väggar var fulla av deras planscher. Lite planscher av bl.a. Hanson fanns då också upsatta på väggen. När de nya tapeterna kom upp någon gång på andra halvan av lågstadiet försvann alla planscher. Nu skulle tapeterna hållas hela från nålar.




Det här är en del av min bokhylla. Det är två hyllor som står bredvid varandra. Jag hade först endast en hylla, men när sedan syrran flyttade hem kom en till hylla av någon anledning till mitt rum. Jag var bara glad, för jag hade tänkt att ja skulle behöva en till hylla. Men som ni ser är hyllorna inte helt fyllda. Det beror delvis på att jag sist och slutligen ändå inte ägde så många böcker och fotoalbum, att de helt kunde fylla ut två skåp. Därför kunde jag också ställa ut några fotoramar,ett kors, lite ljus och glas och sånt i hyllan. Att hyllan är lite tom beror också på att jag just nu bor i Kokkola, och dit har jag tagit med en del fotoalbum.

Jag är då inte precis känd för att hålla rummet städat. Jag vet inte exakt vad det beror på, för annars är jag nog ändå sån att jag tycker om att piffa upp rymmet på mitt eget sätt. Somliga dagar under mitt liv har mitt rum sett verkligen hopplöst ut, medan rummet ibland är mer städat. (Som t.ex. under julafton) Den här bilden är nu tagen av 50% av golvytan. Den andra 50% går faktiskt att gå på. Men den här råddan är åstadkommen bara av det att jag nu i helgen varit hemma och släpat hem en väska som jag också öppnat och grävt i.


På mitt skrivbord finns ännu några oanvända studentpresenter. Det handlar om glas, tallrikar och en spargris. De är oanvända pga att jag fortfarande inte flyttat och studera. Och de ligger på mitt bord för att mina skåp är fulla.


För ett par år sedan före min födelsedag var jag med mamma till en butik och planerade min födelsedagspresent. Jag ville ha något till inredningen i mitt rum, så jag tänkte att en glasskål med stenar och en blomma i kunde vara bra. Jag är ändå inte riktigt en blommänniska, så vi köpte en kaktus för att den skulle vara lätt att sköta. Nu har jag skålen och stenarna kvar, men kaktusen dog nog för längesedan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du läst Juhis blogg? Hon vet om två österrikiska pojkar som pratar tyska. Där skulle du få träna din tyska. Det är bara att komma till Nedervetil igen så fort som möjligt.

7ommy sa...

Int behöver rummet va i ordning då om man själv hittar allt o kan leva me de. Om de kommer gäster så släpper man dom int ba ti sitt rum. :D