Sidor

tisdag, juli 03, 2007

Sommarjobbet

Nu har jag avklarat sex jobbdagar. Jag jobbar åtta timmar per dag, men i fredags höll butiken öppet en timme senare, och då blev det nio timmar. Hittills har jag jobbat på lopptorget alla dagar, och det är en fröjd att arbeta där. Massor med människor, och många som man känner. Av de som man inte känner finns det också många som tycker om att tala. Ett väldigt socialt jobb med andra ord.

Eftersom jag i flera dagar har jobbat på lopptorget har jag också haft lyckan att fynda där. Idag fyndade jag en stilig regnjacka. Jag tycker inte om att använda regnjackor, eftersom jag inte trivs i dem, men den här regnjackan är faktiskt stilig och därför slog jag till direkt och köpte den. Nu behöver jag inte längre bli våt. Något annat som jag fyndade var en latinsk lärobok. Wow, jag har aldrig läst latin förut, men nu kanske jag börjar!;)

Det är fortfarande fint väder. Funderar vad jag ska göra. Igår for jag ut till stranden, men när jag väl var där blåste det, så jag ville inte vara där länge. Kanske slår jag till nu och far ut på länk. Det blir första länken sedan jag flyttade till Kokkola. Jag har inte velat fara ut på länk pga att benen värker efter arbetet. Benen värker nog fortfarande, men viljan att fara ut och röra på mig är för stark.

3 kommentarer:

7ommy sa...

Sociala arbeten är alltid roliga och passar dig fint! Så du får så mycke lön att du kan shoppa medesamma... :D
Länk är bra, bättre är det än att läsa böcker... :P No, kanske någon kan jag o börja läsa någo.
Trevligt att läsa lite om ditt arbete, hade redan tänkt ringa snart o fråga hurant de e. Ha de så bra, ses på Pieksämäki! :D

Anonym sa...

Tack för ikväll, sis. Det blev en jätte najs kväll!! =D

Annie sa...

Va skönt att se att nån försöker uppdatera bloggen någorlunda regelbundet! Vi är ganska få för tillfället, fast egentligen borde jag väl inte räkna in mig själv riktigt... kanske... jag vet inte...

Anyway, sköt om dig! Kramisar!