Sidor

fredag, september 12, 2008

Rik!?

Om man som studerande vill bli lite rikare än vanligt är det en god idé att fara på utbytesstudier. När jag under året funderade på utbytesttudier var det några som berättade för mig att utbytesstuderande inte har något problem med ekonomin, och att det t.o.m. kan lämna pengar av efteråt. Jag trodde att det här inte berörde mig eftersom jag inte fick något annat stipendie än de två som jag automatiskt var berättigad till. Ändå ser jag nu att jag nog kommer att ha tillräckligt så att jag klarar mig! :)

Jag blev verkligen glad och överraskad igår när jag fick brev från studiestödsbyrån. Ifjol täckte bostadstillägget min hyra så pass mycket att jag själv betalade ca 70 euro varje månad. Det här året får jag 20 euro MER än vad hyran kostar! Det beror på att de ger bostadstillägget som en klumpsumma till utbyteselever, och eftersom jag hade turen att få en billig lägenhet är klumpsumman större än hyran. Fint! :)

3 kommentarer:

benjamin sa...

Vau, a rich lady indeed, akta bara att int någo tyskar kommer o schteker på dig i jakt på din ofantliga förmögenhet :O

Sofie sa...

Jo, jag med min förmögenhet måste nog vara speciellt på min vakt! :P

Hanna sa...

Hih. Känns nog bra o ha allt i ordning me ekonomin så behöver man int oroa sig för det :) Jag väntar mig kaviar o dyraste kött o vin när jag kommer på besök sedan ;) O såklart att du har köpt dig några LV-väskor :D