Sidor

onsdag, september 24, 2008

Sista dagen hemma

Imorgon på eftermiddagen åker jag till Helsingfors, och därmed är den här dagen den sista dagen hemma med familjen.

De här sista dagarna känns overkliga, och det är lite svårt att packa när jag inte kan koncentrera mig.

Det som inte är så roligt just nu är att internet bråkar. Msn kommer inte alls på och facebook säger stop efter att jag klickat mig fram några gånger. Jag får alltså inte så mycket uträttat. Det är ju speciellt NU jag skulle vilja att internet funkar, när jag far utomlands.

Men skype, som det först verkade vara problem med, ser nu ut att funka. Förut hörde den andra partern inget av det jag talade, men nu ser det ut att funka. Hoppas det funkar i fortsättningen också.

Jag beslöt mig för att ta filmkameran med i alla fall. Jag vill nog ha videominnen också av den här tiden.

Nu är jag ändå ganska inställd på att åka. Jag försöker att inte tänka på hur länge jag skall vara där, utan bara att jag skall åka. Det är bäst att inte tänka så långt framåt, utan nu bara ta det här steget att fara.

Det var några tankar. Hoppas matlusten kommer snart.

1 kommentar:

Annie sa...

Det hoppas jag också. Jag tycker det är bra att du tar med dig videokameran, så får du mera livs levande minnen, liksom. Jag hoppas också att du har en härlig dag hemma med familjen och att det ska vara skönt för dig i Helsingfors också. Ta en dag i taget. Det är säkert bäst. "Bekymra dig inte för morgondagen. Var dag har nog av sin egen plåga", eller hur det nu var... :) Kram, kompis!