Sidor

måndag, september 29, 2008

Spring på stan


Idag var det träff med tutorn och en flicka från Kroatien. Språket blev engelska. Vi var t.ex. och fyllde i papper till rådhuset och sen och skapa bankkonton åt oss. Jag hade inte tänkt göra det, men alla Erasmusstuderande får gratis konton, så vi gjorde bankkonton åt oss. Det tog inte länge och dessutom fick vi gratis kaffe/kakao. Den här stunden med tutorn tog flera timmar, och vi talade en del. Vi for sedan och äta Döner. Döner får man för 2-3 euro och man blir verkligen mätt.

Döner: bröd fylld med kött (typ kebab) och massor med sallad. En stor mun behövs.
Det var tänkt att jag skulle shoppa lite idag också, men eftersom vi redan gått i flera timmar, så ville jag inte gå så mycket mera till. Jag fick i alla fall köpt en kudde åt mig, så nu får jag sätta undan filten som jag använt till kudde. Jag har gått omkring i några butiker och kollat in olika roliga kort som finns. Det finns en väldigt söt serie som heter Sheepworld. (http://www.sheepworld.de/) Annars är korten väldigt ironiska och sarkastiska och det bråkas t.ex. mycket med män. Inte sku jag vilja hänga alla korten på min vägg. Men kanske jag ännu hittar några som passar mig. Efter att jag lämnat butikerna och var på väg hemåt gick jag och beundrade byggnaderna omkring mig. En liten smakbit igen:

Om en och en halvtimme ska jag träffa den där flickan som jag lärde känna igår efter gudstjänsten och vi ska och träffa den kristna studentgruppen die Navigatoren. Roligt att få mer bekanta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt att läsa och se pix!! =) Ha d gott!

7ommy sa...

Stor mun OCH en stor mage :P Kiva me bilder, fortsätt likadant :)