Sidor

tisdag, november 04, 2008

Föredrag och nya kläder

Jag har nu ett föredrag att jobba med, och min dagsplan har varit väldigt inrutad. Jag har haft tider för när jag ska jobba och när jag får ha ledigt. Jag har märkt att det är det sättet som fungerar bäst för mig. Det värsta med att ha ett föredrag är inte de 10 minuterna man står inför klassen och pratar utan de många timmarna man förbereder sig. Det som den här gången har tagit längst tid är att överhuvudtaget förstå texten. Jag förstår ännu långt ifrån allt, men mycket mer än när arbetet inleddes. Men jag har fått fråga hjälp av min föredragspartner och mina rumskompisar, och jag kommer att få fråga igen. Det finns vissa saker man inte kan reda ut själv hur man än försöker. Då är det bara att fråga.

Jag hade inte alls tänkt skriva en ny text såhär snabbt, för jag hade verkligen velat få mer kommentarer till den förra texten först. Men fastän jag skrivit ett nytt inlägg får ni gärna kommentera den förra texten.

Mamma och syrran ville att jag skulle sätta foton hit igen, speciellt såna där jag själv är med. Jag har inte varit med om så mycket extrat nu på en vecka, men det jag däremot har glatt mig åt är att jag hittat en tröja och en jacka åt mig! Ifall ni följt med bra och har bra minne kanske ni minns att jag för en månad sen talade om att jag sett en tröja som jag ville ha - men som kostade 70 euro. Nu hittade jag en likadan tröja, men av ett annat märke - och på den tröjan var priset betydligt bättre! I samma butik hittade jag dessutom, till min förvåning, en sådan jacka jag länge (1-2 år kanske) gått och drömt om. Jag bara råkade se den, tänk vilken lycka alltså! 2 klädesplagg på samma gång som jag redan en tid velat hitta! Andra motgångar den dagen (som t.ex. att cykelringen for sönder) glömdes bort i och med lyckan i att hitta kläderna! Jag ska nu alltså (enligt syrran och mammans önskan) publiera ett par bilder.



















Inga kommentarer: