Sidor

söndag, juni 18, 2006

28 grader celcius

Nu är jag hemma igen i min soliga och gröna hemby. De första sakerna när jag körde in i vår by igår var att ett nytt parhus har börjat byggas. Den andra saken jag märkte var att diken var fulla med blommor. När jag för två veckor sedan lämnade stället var det ännu inte så somrigt. Nu är det helt annorlunda, och plötsligt märkte jag att jag varit borta hemifrån i faktiskt två veckor. Man hade väntat på mig hemma, och visst hade jag också väntat på att få se familjen igen. Hemma fanns bulla och mamma hade köpt stora glassar som var på tarjous. Jag visade min grafiska räknare och de var förundrade över denna högtutvecklade maskin. Pappa tyckte det räckte bra för honom med vår enkla räknare. Jag gick också ut på gården med mina syskon och jag fick se vårt nya mysställe med bänk och träplattor. Sedan visade lillabror det lilla märket han lämnat när han körde lite för långt in i ogräset med monkeyn. Vår gång som är under konstruktion fick jag också se igen, och blev häpen över att det nu äntligen börjar likna en gång. Gången ska gå ner till vår lägsta plats på tomten, där vi sällan är. Hoppas planet där nere sku kunna börja utnyttjas mera.

Idag efter 9 timmars sömn vaknade jag till en härlig dag. Solen sken, och det har åtminstone varit upp till 28 grader idag. Ganska snabbt åkte jag iväg med grannen till stranden. Jag satte min nya korta kjol på mig och vi cyklade iväg. Nu har jag fått prova det att cykla med kjol. Det gick nog ganska bra, men jag anar att man inte ska cykla med kjol ifall det blåser för mycket. På stranden solbadade vi i bikini och tog sedan ett dopp i vattnet. Den här gången var vattnet ganska varmt.(varmare än de 11 grader jag frös i vid Hannas villa.) På stranden igen pratade vi om de här två veckornas händelser. Ganska mycket rörde sig samtalet kring pojkar. Grannen har ju hittat en pojkvän. Efter att vi solat en stund klev jag i vattnet igen, och det kändes verkligt skönt. Sedan cyklade vi mot caféet och köpte glass. Oh, härliga sommar! Jag vet inte hur många gånger grannen fick höra av mig att "Wow, det är sommar". Vi cyklade också för att se det nya parhusbygget.

Nu senare har jag ännu vidare njutit av sommaren och solen. Jag satte upp tältet för att kolla att det är i skick. Jag och Hanna, och J ifall hon vill, ska kanske sova i tält på Midsummerfestivalen. Det roliga är att jag får träffa Hanna och hennes bröder, och kanske ännu några Hesabor, bara en vecka efter att jag lämnade dem. Så jag har något att se framemot igen! Fast hela sommaren kan jag se framemot varje nästa minut, för man vet aldrig vad som hända skall. Det som nu kommer att hända inom en minut är att jag skall avsluta blogginlägget och fara och duscha. Hoppas jag kan fara och köra ikväll. Ska fråga syskonen om de vill komma med.

Ni ska alla ute i vida världen njuta av sommaren! (försök glöm bort alla mygg och knott.) Detta är den tid vi har väntat på och som vi antagligen också länge minns. Ha en skön sommar!

Gud vare med dig!

Inga kommentarer: