Sidor

tisdag, juni 20, 2006

Andra arbetsdagen

Idag hade jag min andra arbetsdag. Det var svettigt men ganska roligt. Det är så roligt att se människor som kommer till gravgården. Jag fick också tala lite med en äldre kvinna som kom för att plantera blommor vid en grav. Igår såg jag också en äldre man som jag känner. Det som är bra med det här sommararbetet är att jag får något vettigt gjort och att man får se lite människor.

”Jag har den perfekta planet”, utbrast jag igår. Det här var nog säkert alla tiders värsta grammatikaliska mening. Så kan det gå med meningar ifall man inte är på det klara med genus. Jag började med ”Jag har den…”, för att sedan bli fundersam över om det skulle vara den eller det, och fortsatte sedan med att säga ”planet”. Det här var nu bara en liten grej som vi hade roligt åt igår, som jag ville dela med mig.

Vår kyrka håller på att målas. På samma gång som jag är och jobbar på gravgården finns andra gubbar där och arbetar med att måla väggar och ”fönsterkarma”. Någon sade att det här är sista gången vår kyrka målas, eftersom Jesus hinner komma tillbaka före man skulle måla nästa gång. Jesu återkomst är en sak som vi borde vänta på, men som kan vara svårt att vänta på. Själv vill jag också vänta på att Han kommer. Det skulle vara verkligt häftigt att själv få leva när Han kommer. Varför känns det ibland då så svårt att vänta på Hans återkomst? Mänsklig som jag är tänker jag att jag ändå inte vill sluta mitt liv mitt i. Jag hoppas och tror ändå, att ifall Han kommer mitt under livet så är Hans härlighet så stor att man glömmer bort ”allt vad man skulle ha kunnat hinna med”. Det här med att vänta på Hans återkomst är en sak man får jobba med hela tiden. Det är ju svårt NU att veta hur det kommer att kännas, så det är också kanske en anledning till varför det är svårt att vänta på det.

Nu är det bara åtta arbetsdagar kvar, och bara tre dagar kvar till Midsummerfestival. Jag kommer kanske att på lördag sitta två timmar och sälja biljetter till festivalen. Hoppas det blir intressant, och hoppas man får se massor med människor.

Hoppas vi ses på Midsummerfestivalen!
Gud vare med dig!

1 kommentar:

Annie sa...

Intressanta funderingar, det där om Jesu återkomst och det är ett intreesant ämne, som jag gärna skulle diskutera mera än man gör nuförtiden. Och den där kommentaren om kyrkan och ommålandet skulle jag gärna höra lite mera om någongång. Det lät verkligen spännande och intressant! Vi syns ikväll i Pörkenäs! Jätteroligt igår! :D