Sidor

onsdag, juni 21, 2006

Funderingar med gräsklipparen

När man arbetar med ungefär samma sak i sex timmar gör man inte så mycket annat än arbetar och funderar. Det är ”klippa gräs och kratta gräs” och fundera som gäller. Ibland dyker det upp någon bekant på gravgården som man kanske utbyter några ord med. Det är också konstigt hur trött man kan bli av arbetet. Efter att arbetsdagen är slut är jag så trött, både i mig själv och i benen, att jag inte orkar göra nästan något. Därför sitter jag nu vid datorn och skriver ner dagens funderingar jag hade där ute på gröna marken när jag gick med gräsklipparen och krattan.

* Liknar jag min farmor? Eller var det någon som hade berättat till den äldre damen att jag var Elvis barnbarn?

* Kärleken är inte enkel att förstå sig på.

* Jag är släkt med Rolf.

* Älskar Gud en liberal lika mycket som en konservativ? Blir båda frälsta om de tror på Jesu uppståndelse?

* Ska jag fara på John Fogertys konsert i juli eller ska jag fara och spela på ett 50-års kalas med blåsorkestern?


Genom tankar om gårdagen kom jag också fram till några saker:

* Min mamma är en bråkstake. Hon klottade glass på mig med flit.

* Min syster har konstiga frågor. Igår efter att hon 3-5ggr frågat av mig om jag vill ha en pojkvän så frågade hon om jag är rädd för att föda barn. Jag svarade ”Ja!”. Sedan frågade hon om jag ska ha barn. Jag svarade ”Ja!” och hon kunde inte riktigt förstå mig. Jag svarade att alla är väl rädda för att föda barn, men ändå gör nästan alla det.


Idag har vi fått vår nya begagnade bil. Vi var och provköra den idag. Den har en hård bakbänk, men annars är bilen helt okej. Det gick också helt bra att köra med den, tyckte jag. Växelspaken kändes skön. Eftersom den är en farmare så får vi se hur det kommer att bli med backande å sånt för mig, men vi ska inte ta det så hårt. Säkert går det helt bra.

Nåja, det här tycktes då vara dagens funderingar. Ni ska ha det så bra där ute i världen! Njut av sommaren!
Gud vare med er!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Kärleken e verkligen int lätt o förstå sej på. Ja tror att Gud älskar både den liberale o den konservative lika mycket, men angående frälsningen så tror ja att om man tror det som man absolut vet(tror sej veta) att är rätt och följer Bibeln så blir man frälst (antag: tror f.ö. på Jesu uppståndelse). Här regnar de för första gången på många veckor o de känns jätteskönt! JA borde gå ut o dra en regndans eller springa o göra mig våt annars ba :P. Ti midsommarn har de som tur lovat supremt väder! :D HADeBra! KRAM!

Anonym sa...

*asgarvar*
Yess...underbart Sofie!! *skratt*

Du är nog en filur du!! ^^,

*kramiz*