Sidor

fredag, juni 02, 2006

sista "skoldagen"

Idag är det sista skoldagen före skolavslutning. Dagen började med skolgudstjänst. Sedan har vi inte gjort så mycket annat än att äta, gå runt, bära ett par stolar, sitta vid datorn. Så, så ser vår sista skoldag ut.

Imorgon bär det äntligen av till Helsingfors. Efter tre veckor med skolarbete ska det bli skönt att bara få tänka på annat. Jag har blivit kommenderad att ta simkläder med. Jag undrar nog hur bra simväder det är! Om det är sånt väder som nu, så vågar jag mig nog inte i nå iskallt vatten.

Nu borde jag ju fara å bära stolar till idrottshallen för studentfesten. Sedan är skoldagen småningom slut. Nähä, ändrade planer. Jag får fara hem med en vän som har bil. Jee. Hej då!

3 kommentarer:

Ive sa...

Har ni riktigt skolgudstjänster däruppe? Vau, det kan man bara drömma om här i den sekulära södern! Jess, men välkommen till Helsingfors imorgon!

Anonym sa...

Mooi!!

Hur har du det? Allt väl? ;)

Här är det gott...har städat hela dagen, kristoffer har klippt gräsmattan...etc...du vet...det där gamla vanliga *sucka*.

Surfar nu från min bärbara. Fick den att fungera nu igen...skumma saker.

Ha d bra där!
*kramar*

Annie sa...

Undertecknad kan nu meddela att en blogg skapats på denna adress. http://aloserjustlikeme.blogspot.com

Ha en fortsatt trevlig dag!

:p