Sidor

fredag, januari 19, 2007

ABI-tröjan

Nu har äntligen våra abi-tröjor kommit. Det tog först en stund innan vi beställde, och sedan tog det en liten längre stund att få dem än vi hade trott. Men nu är de här! De kvinnliga tröjorna med dragkedja är ganska små, medan våra huppare är ganska stora. Men det gör ingenting, det viktigaste är ju att vi får bära dem med glädje och stolthet. Måste erkänna att vår abi-tröja inte är den intressantaste genom tiderna, men ändå är den vår så därför får jag nu glädjas.

Idag blir det halkbanan för hela slanten. Mamma hade inte velat att jag skulle ta vår egen bil till halkbanan, och jag försökte övertala bilskolläraren att inte behöva ta den. Men icke sa Nicke. Jag måste i alla fall köra med familjens bil. Hoppas nu att det stämmer, som bilskolläraren sade, att inget kan hända till bilen om jag förstås inte med flit kör med mycket hård hastighet till skogen. Jag har turen att få fara med två vänner till halkbanan, så vi kan diskutera igenom allting och behöver då inte vara ensam och nervös inför sladdningarna vi kommer att få uppleva där. Vi har redan diskuterat att vi inte vill dra i handbrömsen. Vi vill inte orsaka sladdning. Inte på flit! Men för att igen tala om något trevligt, så kan det i alla fall bli riktigt vid halkbanan, för jag kommer att få se min småkusin där också.

Ikväll blir det ungdomssamling i Karleby och imorgon blir det crosspoint. Halleluja!

Ha det bra!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, ja ha ren vari på halkbanan :D, o ja kan säga, att d e rolit, o att man int behöver oroa sej fö bilen, d e ju däffö man far ti en halkbana, att man ska kunna öva utan risk att söndra bilen lr skada sej
Ja fick min abidräkt mycke före julen, men genast glömde ja collegen på baggis :P
Ida ha vi ungdomssamling, o då ska ja få tibaks min abicollege :D
// Henrik

Anonym sa...

Henrik, menar du att du varit på halkbanan under första eller andra skedet? Sofie håller på med andra skedet just nu, så därför besökte hon halkbanan för andra gången.

Anonym sa...

ja vet d nu, men ja tänkte int på d

Hejafreja sa...

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAN! :)

Sofie sa...

Tack Freja!!:) ...Jo, Henrik, jag var nog lite rädd att jag sku förstöra bilen där... men sen insåg jag att d ändå e ganska svårt att förstöra bilen där!:)